Canada Goose outlet https://www.gasinc.nl Canada Goose jas canada goose outlet Canada Goose outlet
´work in progress by ashaadox´ I

´work in progress by ashaadox´ I

´work in progress by ashaadox´

a neb chcete-li mi nahlédnout pod ruce a tak trochu do hlavy

chcete-li, nahlédněte …

oděvní & textilní projekt do kterého jsem přizvala  Zdeňka Jona

co bude výsledkem, to je v tuto chvíli tak trochu ´ve hvězdách´, ale každá část, která se již transformuje z roviny idey a nechává svou stopu v materiálu, je velmi vzrušující a zároveň osvěžující…pro mne

Motto:

„V každé ženě žije mocná síla, naplněná zdravými instinkty, vášnivou tvořivostí a nesmrtelným poznáním. Je to archetyp Divošky, který představuje instinktivní povahu žen. Divoška je ale ohroženým druhem, neboť i když dary nespoutané přírody nám od narození patří, snaha společnosti zcivilizovat nás do strnulých rolí utlumila to hluboké a životodárné poselství našich vlastních duší…“ (Clarissa Pinkola Estés: Ženy, které běhaly s vlky)

 

 

ashaadox pro vás 2016/2017

ashaadox pro vás 2016/2017

AKTUÁLNĚ:
SHOWROOM 7-13.11.2016 Kafkův dům, Praha 1,
denně 10-21 hodin

ashaadox pro vás 

je novou koncepcí jak oživit mou tvorbu a zároveň se nemuset s ní nadobro loučit

chcete-li obléci nějaký ´kousek´z nové i starší tvorby, nemusíte si oděv zakoupit, ale nově si jej můžete zapůjčit na vámi vybranou příležitost

jak oděv zapůjčit a kolik za to?

  • brzy vznikne katalog oděvu, který si lze vypůjčit, již nyní však můžete vybírat z oděvů, které jste již viděli na FB nebo naleznete zde na mých webových stránkách v portfoliu
  • vratná kauce 6000,- Kč – 10000,- Kč za večerní toaletu a společenské šaty z projektu oděv&objekty by ashaadox, splatná při převzetí oděvu a její  vyplacení je podmíněno vrácením oděvu bez trvalého poškození
  • vratná kauce 1500,- Kč – 4500 Kč za oděv z kolekce ´ashaadox pro vás 2016/2017´, splatná při převzetí oděvu a její  vyplacení je podmíněno vrácením oděvu bez trvalého poškození
  • vratná kauce za běžný oděv 2000,- Kč – 3500,- Kč, splatná při převzetí oděvu a její  vyplacení je podmíněno vrácením oděvu bez trvalého poškození
  • vratná kauce za klobouk 2500,- Kč, splatná při převzetí oděvu a její vyplacení je podmíněno vrácením oděvu bez trvalého poškození
  • výše půjčovného 700 Kč za započatý den, splatné při navrácení oděvu zpět a zahrnuje bežné čistění oděvu (pot a lehké znečištění) a běžné opotřebení oděvu bez viditelných známek znehodnocení
  • v případě nevratného poškození šatů je škoda hrazena z vratné kauce, viz výše
  • v případě vetšího než běžného znečistění ( viz výše) je kauce krácena poměrnou částí nutnou k nadstandartnímu vyčistění oděvu
  • praní nebo jiný způsob čistění oděvu před navrácením není dovoleno a může být bráno jako nevratné poškození oděvu

v případě zájmu o zapůjčení oděvu nebo máte-li nějaké otázky, kontaktujte mne, prosím, pomocí formuláře a nebo pište do zpráv na FB ashaadox design

nová kolekce oděvu ( k zakoupení i zapůjčení) s názvem ashaadox pro vás 2016/2017 byla uvedena 9.10. 2016 na zámku Karlova Koruna v Chlumci nad Cidlinou a 15.10. na zámku Sychrov

fotogalerie k oděvu ashaadox

 
 





oživte objekt & oděv by ashaadox ve společenské sezóně 2015/2016

 

pozvanka divadlo1

žiji svou tvorbou a přeji si, aby i má tvorba žila

 

oživte objekt & oděv by ashaadox ve společenské sezóně 2015/2016!

  • pojďte se mnou do oděvní performance napříč divadelními sály, operou i plesy, oživte mou tvorbu ve společenské sezóně 2015 /2016!

  • vybrané oděvy – cca 10 kompletních oděvů, tak jak je znáte z fotografií, případně v pozměněné kombinaci jednotlivých částí

z projektu Adopce na míru aneb RECYKLACE! a oděv & objekt by ashaadox, které byly v letošním roce presentovány v chlumecké Loretě, na Sychrově a ve Villa Concreta budou k dispozici pro společenské události 2015/2016

  • zároveň vzniknou tři zcela nové  večerní toalety

( dvě  velké a jedna malá) jako pokračování projektu oděv & objekt, které mohou být ušity Vám na míru a které Vám zapůjčím a bude je též možné po performance odkoupit

  • POZOR! v tuto chvíli jsou dvě velké večerní toalety již zadané, zbývá tedy jedna malá večerní toaleta ( délka sukně lehce pod kolena) vhodná na ples, do divadla na koncert vážné hudby, slavnostní banket a podobné formální události)

Chcete-li se zapojit do mé oděvní performance a originální šaty by ashaadox z projektu oděv & objekt si pronajmout,

vyplňte prosím kontaktní formulář níže a nezapomeňte uvést:

  • místo a datum události, pro kterou byste  ashaadox oděv chtěla zapůjčit
  • Vaši konfekční velikost a výšku postavy
  • důvod proč Vás zajímá tvorba ashaadox
  • který z oděvu jste si vybrala (popis typu a barvy dle fotografii ve fotogalerii)

na oplátku Vám zašlu bližší informace a podmínky účasti v tomto projektu:

  • způsob převzetí oděvu
  • případné úpravy oděvu na míru
  • výši půjčovného u konkrétního oděvu

výše půjčovného zahrnuje:

  • přípravu oděvu pro Vás – vyžehlení, případná úprava na míru, lze-li s ohledem na Vaši velikost a typ oděvu
  • vyčistění oděvu z běžného znečištění ( pot) po navrácení
  • výše půjčovného je individuální podle konkrétního oděvu

velikosti oděvu v projektu

se pohybují od konfekčních S až po L, na postavu vysokou od 160 do 180 cm. Velikost Vámi vybraného oděvu a případné možnost úprav ráda sdělím po Vaší zprávě přes kontaktní formulář.

 

Na závěr bude vše zdokumentováno mnou při zkoušce šatů a Vámi během společenské události, které se v mých šatech zúčastníte.

kontaktní formulář – oživte objekt & oděv by ashaadox ve společenské sezóně 2015 / 2016 / contact form





Loreta v Chlumci nad Cidlinou a ashaadox

Loreta v Chlumci nad Cidlinou a ashaadox

                

 

Budovu městského muzea – Lorety v Chlumci nad Cidlinou

najdeme při pravé straně silnice ve směru na Nový Bydžov. Postavena byla rodem Kinských, dle plánů Františka Maxmiliána Kaňky, v letech 1717-1719.

Původně objekt sloužil jako kolej řádu piaristů. Celkově byl dokončen v roce 1740. Novodobá rekonstrukce Lorety se uskutečnila na přelomu tisíciletí. Od roku 2002 je v objektu umístěna expozice dějin Chlumce nad Cidlinou a okolí. Dále expozice selských bouří z roku 1775 a zcela jistě zaujme výstava zemědělských strojů. Slavnostní otevření, do té doby nevyužívaného, objektu se uskutečnilo 8.6.2002. V muzeu je k dostání turistická známka č. 1132 – Chlumec nad Cidlinou. (dočtete se například na turistika.cz)K dosažení účelu svého zřízení muzeum: shromažďuje sbírky hmotných dokladů vývoje přírody, prehistorie a historie české i zahraniční provenience a sbírku tvoří na základě vědeckého poznání a vlastní koncepce sbírkotvorné činnosti. Sbírky spravuje podle platných zákonů o ochraně sbírek muzejní povahy. Ke sbírkovým předmetům pořizuje odbornou dokumentaci. Sbírkové předměty odborně zpracovává. Sbírkové předměty i získané poznatky prezentuje zejména prostřednictvím stálých expozic a krátkodobých výstav a dalšími kulturně-výchovnými aktivitami určenými nejširší veřejnosti zejména pak dětem a mládeži, seniorům a handicapovaným občanům. Pořádá samostatně nebo ve spolupráci s jinými právnickými nebo fyzickými osobami exkurze, přednášky, výstavy, demonstrace sbírkových předmětů a řemesel lidové tvorby a jiné kulturní a vzdělávací akce. Vydává a veřejně šíří neperiodické publikace. Vstupuje do profesních sdružení za účelem koordinace odborné činnosti. Vykonává činnosti vyplývající z předmětu činnosti a ve vztahu k zajištění provozu veřejně přístupných prostor. Umožňuje za úplatu návštěvu expozic, výstav a dalších kulturních akcí. Prodává informační publikace a upomínkové předměty. Pronajímá nádvoří objektu. Poskytuje informační služby. (dočtete se na stránkách města Chlumec nad Cidlinou) 

Město Chlumec nad Cidlinou je mým téměř rodným městem.

Pocházím sice z města perníku a už to málem vypadalo, že budu vyrůstat na březích Labe nedaleko kladrubského hřebčína.Nicméně velmi záhy (ve vztahu k mému stáří či mládí, jak chcete…) má rodina přesídlila právě sem, do Chlumce na březích Cidliny.A tak není divu, že vzpomínek mám  nespočet. Vždyť  jsem tu absolvovala všechny možné základní ústavy, jeslemi počínaje a liduškou konče, prožila vše podstatné, co k dětství a dospívání patří. Když se řekne chlumecká Loreta, nevybaví se mi ani Panna Marie, ani nic podobného (někteří prominou…)  Ponořím se daleko do vzpomínek a… Občas si prodloužím cestu z města a místo u Sokolovny, odbočím až o ulici dál. A někdy mám štěstí a vrata jsou otevřená. A já vidím do útrob  zanedbané staré budovy, která vypadá skoro jako kostel, ale kostel to není…a v průhledu vidím stejně zanedbané nádvoří… ´Smutné a opuštěné´ místo je pro mne tajemné a nepoznané…   Střih. Procházím stejnou ulicí o desetiletí a fous déle a barokní stánek je schován v lešení. Střih. Uplyne opravdu moc let a já beru za kliku, která mi byla vždy nedostupná. Těžká vrata se otevírají a já vstupuji poprvé ve svém životě do světa ticha a klidu téměř uprostřed města… Mé (znovu)objevení Lorety je spojeno s mnoha momenty. Jedním z nich je i setkání po (dlouhých) letech s Helenou.S velikou radostí přijímám  pozvání na Noc muzeí do Lorety v roce 2014 ( jízda králů) a nemohu si to nechat ujít ani v červnu roku 2015 (adopce na míru aneb RECYKLACE!). 12.6. to celé bylo o  setkávání se s příchozími,  s ashaadox a především o znovusetkání se s tímto krásným a silným místem téměř uprostřed města…  ashaadox

 

ashaadox design

hedvábná sukně, top a šaty od ashaadox design

hedvábná sukně, top a šaty od ashaadox design

hedvábná sukně, top i šaty od ashaadox - díl první

 
během brouzdání po internetu a pročítání zajímavých článků o materiálech jsem objevila řadu fundovaných i méně fundovaných článků a povídání o hedvábí.

a jelikož

přírodní hedvábí mě zasáhlo velmi

a to tak, že jsem mu věnovala více jak půl textilní a oděvní kolekce (topy a halenky, sukně i šaty a navíc autorský desén (c) ashaadox design), týdny, možná měsíce nejistoty a neskutečného dobrodružství s tiskem mého autorského desénu a pak mnoho a mnoho hodin objevování krásy i záludností práce při zpracování materiálu samotného, přidám i já něco málo k tomu hedvábnému tlachaní.

1186992_579898672076907_1393090610_n

proč ashaadox a hedvabí?  protože dita petrusová filipová. (www.ditafil.cz)

ne vážně, dita byla první člověk v mém životě, která mi dokázala velmi racionálním (výčtem plusů) i iracionálním ( svým neskrývaným  nadšením pro přírodní materiály včetně hedvábí) způsobem jasně ´vtlouct´ do hlavy, že hedvábí je prostě něco, co nelze minout jako designer a nelze je ani nemít ve svém vlastním šatníku. a také mne provedla prvními krůčky v hedvábném dobrodružství...
 
a tak po dlouhých ( často ráno končících)  nocích s hedvábím vznikl můj slogan. neplánovaně a spontánně, na základě mých tisíců minut strávených v úžasné společnosti přírodního hedvábí, zejména hedvábného saténu...´dopřejte svému tělu chladivý dotek hedvábí´
nebudu tady popisovat své pocity...to si prostě musíte prožít sami, abyste pochopili, ale chci si přihřát svou tvůrčí polívčičku a při té příležitosti  přihodit trochu osvěty a trochu know how :).
hedvábí je skutečně luxusní materiál pro oděv a

luxusní ve významu, že vás dokonale hýčká fyzicky i na duši.

obléknu-li si hedvábné šaty v minimalistickém střihu, okamžitě mám sváteční náladu. hedvábí je dokonalé i tím, že jej prostě a jednoduše můžete kombinovat klidně s džínami a stále se budete cítit skvěle. ano, v chladných dnech je potřeba nějakou tu vrstvičku ´pod´ přidat, ale věřte mi, že pokud vyrazíte v tom nejparnějším dni v oděvu z hedvábí, cítit se budete skvěle a i vaše okolí ucítí maximálně váš parfém ( na rozdíl od oblečků z PESů či PADů ). 
 
a co teprve údržba. setkávám se s obavou z údržby a zachování hedvábí.
hedvábný satén, se kterým pracuji já, jen

lehce přemáchnete ve vodě do max 35 C°

( i skvrny od zmrliny zmizí, přidám pár kapek jemného šampónu), do posledního máchání přidám pár kapek octa pro zachování měkkého hedvábného lesku (typický hedvábný lesk povyšuje vizuelně satén do roviny luxusního materiálu a nebojte se, ocet je rada od chemika tiskaře na textil 🙂 ). oděv rozložíte nebo vyvěsíte (záleží na typu oděvu) a ještě lehce zavlhlý jej s láskou vyžehlíte s nastavenou teplotou vhodnou pro hedvábí. a já používám i bavlněný ubrousek, pro všechny případy. jediné, na co je potřeba si dávat pozor, jsou kapky vody, které jsou samozřejmě na jednobarevném saténu až do příštího praní náramně vidět, ale na mém desénu z kolekce jízda králů se s přehledem schová i nějaká ta kapka vody. 🙂 a pokud se vám ´podaří´vykouzlit nějaký ten ostrý přehyb, nezoufejte. zlehounka namočím konečky prstu a jen nepatrně navlhčím linii přehybu a pak zase hezky přežehlím. a je to! 
pokud se o své hedvábí s láskou staráte, životnost je až neuvěřitelná

protisedi_ashaadox_1

 

( samozřejmě, že i technologické zpracování hedvábí v oděv v tom hraje zásadní roli, ale o tom až příště). a vím o čem povídám, i když mé kousky z jízdy králů nosím jen chvíli. v mém projektu adopce na míru aneb RECYKLACE! uvidíte v létě satény, jejichž stáří je i více jak 50 let.
 
už chápete proč jsem se pustila do dobrodružství jménem hedvábí?  rozhodující faktory byly pocitový při kontaktu s materiálem, vizuelní efekt materiálu na hotovém oděvu a cena versus výsledný efekt a životnost v porovnání s jinými materiály na první pohled podobně vypadajícími.
nebojte se hedvábí! překvapí vás, nadchne a ve vašem šatníku se nadobro zabydlí. dopřejte svému tělu chladivý dotek hedvábí ...
 
 
připomínám, že se
bavíme o hedvábí přírodním
a jak nám například zdroj wikipedia sděluje, ´přírodní neboli pravé hedvábí je tvořeno výměšky žláz motýla bource morušového (Bombyx mori). Tyto výměšky na vzduchu rychle tuhnou a vytváří dvojice tenkých vláken spojených sericinem (druh klihu). Z nich si motýl vytváří kuklu. Hedvábné vlákno se získává následným rozvinutím této kukly. Průměrná délka dosahuje 300 až 900 metrů. Přírodní hedvábí bylo vytlačováno syntetickým hedvábím. Dodnes si však udržuje nezastupitelné místo na oděvním trhu, a to hlavně pro své užitné vlastnosti – saje pot, v létě příjemně chladí a naopak v zimě hřeje. S výrobou hedvábí je od počátku úzce spjato i jeho dekorování. Kromě tradičních dekoračních technik, jako jsou akvarel a batika, se v poslední době do povědomí dostává i tzv. Serti technika, využívající malbu na hedvábí s pomocí gutty a kontur. První speciální barvy na hedvábí fixované teplem (Super Tinfix) se objevily ve Francii v 60. letech minulého století.´
 
a na pomoc si vezmu sartor.cz.
nejenže na svých stránkách jednoduše a srozumitelně píší o hedvábí, kterým se zabývají ( výroba vlastních hedvábných látek, výroba látek na zakázku), ale hedvábí v nejrůznějších podobách u nich samozřejmě můžete i zakoupit.
mám doma jejich hedvábné vzorníky a těmi se kochám a nechávám inspirovat.
ale zpět.
jelikož já jsem pro svou kolekci jízda králů zvolila satén, přesně crepe satin 19m/m, 82 g/m2, 140 šířka, ´zeptáme se´, co že nadšenci hedvábím ze sartoru říkají o saténu (samozřejmě hedvábném): ´Měkká, elegantní látka s hebkým, jemně lesklým povrchem a matným rubem. Hedvábný satén je na rozdíl od umělého saténu mnohem lehčí a nesrovnatelně jemnější, také lesk je o něco méně výrazný. Obvyklá gramáž se pohybuje kolem 17-19mm, silnější satény jsou vzácnější a dražší a jejich gramáž se pohybuje kolem 25 až 30 mm. Saténů existuje mnoho druhů: charmeuse (splývavý typ), duchesse (tuhý typ) ad. 
Použití: 
silkdress
Hedvábný satén tvoří překrásné splývavé záhyby a oděvy z hedvábného saténu vypadají velice luxusně. Jemný satén vyžaduje však také jemné zacházení, a to nejen při šití (tenká jehla, pozor na špendlíky!), ale i při péči – zatrhování vláken a odírání zabráníme chemickým čištěním, jinak prát v ruce při nižší teplotě a žehlit raději bez páry, protože voda nechává na látce stopy. Ideální pro splývavé, volnější oděvy – košile, šaty, prádlo, halenky.
Pozor, satény u nás označované jako "vyšší gramáž" jsou obvykle nesplývavé a hůře ohebné, nejsou ale tak tvrdé jako tafty nebo organza. Takové satény se hodí na oblečení, které má držet tvar - vesty, svatební šaty a sukně. Podobný je i satén duchesse, který je ze všech saténů nejtužší a nejvhodnější na slavnostní oděvy, které mají držet tvar.´
                         
          

úvodní povídání o hedvábí by nebylo úplné, pokud bych nezmínila, co že je to ten satén. jak známo (a často i neznámo), pod pojmem hedvábný satén je zahrnován ( bohužel i u prodavaček látek) i satén syntetický. jak to tedy je, nám opět stručně a jasně vysvětlí zdroj wikipedie: 

´Satén je tkanina v atlasové vazbě s vysokým leskem na lícní straně, kde převažují osnovní nitě. (Struktura vazby je znázorněna na nákresu vlevo).

Struktura vazby tkaného saténu
Tkaniny se vyrábí převážně z přízí z nekonečných vláken (přírodní hedvábí, viskóza, polyester, polyamid) s použitím na večerní šaty, podšívkovinu, spodní a noční prádlo.
Známé jsou také bavlněné satény, ze kterých se šijí povlaky na posteloviny, závěsy nebo i halenky a večerní šaty.  Poznámka: Anglické označení pro satén z nekonečných vláken je satin, zatímco saténům ze staplových vláken (např. z bavlny nebo viskózové stříže) se říká sateen.
Pletený satén: Osnovní niti se při kladení posouvají střídavě o jednu a o tři jehly, takže mezi dvěma sloupci vzniká spojení ve tvaru platinového obloučku. Obloučky mohou být otevřené nebo uzavřené podle toho se pak pletenina nazývá otevřený nebo uzavřený satén.
      Punčochy satin sheer, použití: např. dámské spodní prádlo (polyamid s 15-20% elastanu)´

 máme jasno! satén je označení pro textilní materiál z hlediska technologie jeho výroby, nikoli z hlediska jeho původu (přírodní, syntetický) a tak zakoupit můžeme satén hedvábný i třeba polyesterový. kdo nepozná rozdíl na omak či pohled (trocha školení je potřeba), pozná jej podle ceny 🙂 ten polyesterový satén lze zakoupit od cca 55 Kč za běžný metr, ten hedvábný za cca 400 Kč v surovém podobě ( nebarevný), ale i v módních barevných  provedeních za 800 a více Kč za běžný metr. ( ceny jsou orientační a záleží samozřejmě na šířce látky i gramáži - viz výše, ale rozdíl je nepřehlédnutelný.

a příště se rozepíšu,  jak jsem tiskla desén z jízdy králů a hedvábný satén zpracovávala do oděvu. zatím si můžete prohlédnout výsledek v mém e-shopu - hedvábné sukně, topy a šaty

vaše ashaadox

 

ashaadox na cestách za poznáním – brusel

cesta do království krajek, honosných kostýmů a tajemného světa rené magritte

mrazivé ráno, koule atomia se nedaleko a nevysoko povalují v husté mlze. ticho a klid. právě jsem vystoupila z vyhřátého autobusu a vůbec, ale vůbec se mi nikam nechce…

po chvíli stojím pod obrovskými buňkami, které nade mnou levitují a ačkoli nejsem ani trochu nadšenec kovových konstrukcí, na chvilku lituji, že je tak brzy a tahle ´atrakce´ mě pro tentokráte mine.

 

(´Atomium je model základní buňky krystalové mřížky železa zvětšený 165 miliardkrát. Tuto stavbu stojící v Bruselu navrhl inženýr André Waterkeyn ku příležitosti mezinárodní výstavy Expo 58. Tato ocelová stavba dosahující výšky 102 metrů je dominantou plošiny Heysel. Stabilitu objektu zajišťují tři masivní sloupy, kterými je stavba ukotvena k zemi. Stavba je tvořena devíti velkými koulemi o průměru 18 m uspořádanými do tvaru krychle o hraně 29 metrů. Koule jsou spojeny dvaceti chodbami o průměru 3 m. Diagonální chodby jsou 23 m dlouhé a mají průměr 3,30 m. Stavba je vysoká 102 m a váží 2400 tun. Atomium bylo projektováno jako symbol mezinárodní výstavy a nemělo stát déle, než výstava trvala, ale díky svému úspěchu a značné popularitě si zajistilo své trvalé místo mezi bruselskými pamětihodnostmi. Jeho konstrukce z kombinace oceli (kostra) a hliníku (plášť) po letech začala trpět korozí a tak byl z bezpečnostních důvodů postupně omezován do atomia přístup, až byla přístupná jen třetina celého objektu. 18. února 2006 bylo Atomium po více než roční kompletní rekonstrukci znovu otevřeno. Atomium nabízí krásný výhled na město stejně jako samoobslužnou restauraci v nejvyšší kouli. Atomium, které se stalo jednou z turistických dominant nejen Belgie, ale i celé Evropy, je také místem konání výstav´ – zdroj http://cs.wikipedia.org/wiki/Atomium)

cestou metrem, stavějícím snad na ´každém rohu´, přemýšlím o kávě a kousku tepla. po pár minutách vystupuji z vlaku metra uprostřed centra veškerého bruselského (historického) dění a mé první kroky vedou do malého bistra hned za rohem. svou první bruselskou kávu i kousek tepla mám, na vrch přidávám skvělou pomerančovou šťávu.

nic mi už nechybí, a tak vyrážím do ulic.

 

cílem prvním je výstava glamour, 30’s fashion expo v muzeu kostýmů a krajky.

můj právě probíhající projekt adopce na míru aneb RECYKLACE! mě průběžně vede mimo jiné i prvorepublikovým oděvem a jelikož právě v této době i pražské módní domy čerpaly z pařížských salónů a evropské soudobé top módy, doufám, že nějaké stopy vlivu  potkám i na cestě do bruselu.

jak ráda říkám ´trocha historie nikoho nezabije ´ (kousek historie k tématu i v článku hana podolská – česká coco chanel), neodpustím si tedy ( opět) krátký teoretický exkurs do světa módy 30. let na jehož pozadí je expozice výstavy koncipována. 

oděv třicátých let je jakým si ´vystřízlivěním´, zklidněním po okázalých i extravagantních  letech 20.,přesto však je tato doba stejně jako předchozí dekáda označována jako ´zlatý věk haute couture´( i když pro stále menší okruh lidí z vyšší majetné vrstvy…)

patrné změny v odívání souvisí s ekonomicko-společenskými podmínkami, které sebou přináší celosvětová krize a hrozba války.  móda té doby je však neméně zajímavá a do její historie vstupují zcela nové vlivy. dlouhé šaty jsou zachovány již jen pro večerní a společenské příležitosti, z oděvu je cítit větší praktičnost, což souvisí s rozvojem emancipace žen i zájmem o , jak bychom řekli dnes, volnočasové aktivity.  stále více se uplatňují nové materiály, objevují se i inovativní technologické postupy, zejména nové střihové technologie a zpracování materiálů a opět vystupuje do popředí kult těla a zdůraznění ženskosti, glamour…

´nahlas´ se mluví o RECYKLACI oděvu  v podobě návodů v módních časopisech, které názorně popisují postupy, jak z oděvu ušitého z kvalitních materiálů zhotovit nové módní kousky. časopisy též zmiňují návody, jak správně zacházet s materiály méně kvalitními, aby se déle zachovala funkčnost oděvu.

30.léta jsou předzvěstí sériové produkce tzv. hotového oděvu. nyní jsou již  oděvy strojově vyráběny v menších sériích, nicméně finální dokončení oděvu je stále založeno na ručním šití, etice nekopírování modelů haute couture věhlasných pařížských módních domů je zasazena ´smrtelná´ rána. tento typ oděvní výroby se následně nastálo zjeví ve světě módy za cca 10 let jako prêt-à-porter [pretaporté], anglicky též ready-to-wear, v itálii známé jako alta moda pronta.

fenoménem doby je fascinace filmem a filmovými hvězdami. film se stává nesmírně účinným šiřitelem módních trendů a filmové hvězdy jsou  rázem módními ikonami své doby. (celosvětové ´stars´ –  marlene dietrich, katherine hepburn, greta garbo) podobně tomu bylo i u nás, tak jak zmiňuji v článku o haně podolské (odkaz do článku výše)

výstava glamour, 30’s fashion expo presentuje od každého kousek a nezapomíná ani na módu dětskou.

 

 

v ruce mám jednoduchý katalog, který však nebylo možné zakoupit. čísla exponátů se stručným popisem jsou mi fundovaným průvodcem časem 30.let. na vlastní oči a z blízkosti umožňující sledovat detaily ruční práce mohu obdivovat večerní dlouhé róby, kratší koktejlové šaty, kožichy, jezdecký kostým i dětské – chlapecké i dívčí oděvy a dokonce i vlněné plavky a spodní a tvarovací prádlo z krepdešínu. je tu k vidění téměř vše podstatné, co se zjevuje v oděvu této doby.

oděv je skvěle instalován v rozsáhlých i samostatných vitrínách, decentně bodově nasvícen v přítmí sálu. focení je dovoleno, i když pochopitelně bez blesku. obrázky ve fotogalerii pod článkem jsou pořízeny na mobilní telefon a skutečně bez blesku. kvalita není 100%, ale vypovídací schopnost je s ohledem na okolnosti velmi slušná.

 

v materiálech použitých v oděvu je zastoupen hedvábný satén i samet (též bavlněný, tzv. velvetýn), hedvábný šifón i voál, žerzej i hedvábný krep ( krepdešín), vlněný organtýn, vlněný žoržet, tvíd i flanel, tyl kombinovaný s krajkou,  bavlněné  tkaniny, kožešiny. oděv je zdoben výšivkou, kovovými plíšky, korálky i pajetkami, knoflíčky jsou potaženy stejným materiálem jako oděv sám. 

zkoumám řešení ´ bezešvých´rukávků, které v podobě jakých si maličkých perelínek rozkošně halí ramena, obdivuji tvarování živůtků i prsních partiích maličkými nebo téměř neviditelnými ručně odšitými prsními záševky, sleduji jemné krajkové variace zhotovené z maličkých dutinek ze stejného materiálu, jako jsou celé šaty. z blízka vidím zlaté ´chanelky´ pošité snad ´milionem´ pajetek. ano, jsou to ty,  které se staly hlavní ´tváří´výstavy. ve vitríně jsou záměrně nainstalovány zády k divákovi. linie ženských partií pozadí jsou dokonalé. autoři výstavy si totiž vypomohli lehkým docpaní oblých tvarů, takže dojem elegance a svůdnosti šatů je famózní.  

                

 

to nejlepší z celé výstavy je pro mne překrásná večerní róba jejíž autorkou není nikdo jiný než stěží překonatelná technologická inovátorka své doby, madeleine vionnet.

ano, právě tato dáma, která je někdy nazývána architektkou oděvu přináší zcela nový postup členění oděvu a stříhání materiálu, čímž dosahuje naprosto úchvatné modelace oděvu, který sleduje linii ženského těla a ve své rozvolněnosti i štíhlé a těsně přiléhající formě mu propůjčuje eleganci a ženskost. vionnet postavu dělí na několik částí dle anatomické stavby, posléze vše propojuje šikmo střiženými díly, navíc si umě pohrává s barevnými efekty různě položených dílů.  

v samostatné vitríně je umístěn model z černého tylu s krajkovými kreacemi, celý oděv je pak podložen růžovým hedvábným šifonem a dozdoben černými sametovými stužkami. instalace tohoto skvostu umožňuje obejít oděv kolem dokola a kochat se každým detailem. 

 

 

na výstavu navazuje expozice krajky. belgická krajka je kapitola sama pro sebe a já se k ní určitě v mém blogu ještě vrátím. v souvislosti s výstavou, která je stálou expozicí muzea a můžete ji navštívit kdykoli při vaší cestě do bruselu, jsem si uvědomila, že musím velmi pečlivě promyslet využití obsahu veliké krabice, která je plná paličkovaných, šitých i háčkovaných prvorepublikových krajek, ale i krajek mnohem starších. to vše  jsem získala darem. s největší pravděpodobností v budoucnu poslouží jako základ další recyklační kolekce, kde právě krajka bude hrát hlavní roli… 

během krátkého zastavení v bruselu jsem nemohla minout stálou výstavu díla reného magritte. nebudu povídání o oděvu 30. let rozmělňovat zmínkou o dojmech z výstavy. i když mimochodem, rené magritte, co by představitel surrealismu se rovněž  módou svým způsobem zabýval. nejenže oděv nalezneme na jeho obrazech, ale sám navrhl i kravatu.  výtvarné umění se stále více zapojuje do oděvní tvorby v podobě návrhů dekoru látek a surrealisté do módy promlouvají v době rené magritte pěkně ´nahlas´. jsem nesmírně ráda, že jsem tuto ucelenou výstavu navštívila. osoba rené magritte a surrealismus samotný pro mne zůstávají i nadále zahaleny neodolatelným  tajemstvím  …, a tak to asi má být.

pomalu se stmívá,  jsem na konci mé cesty za poznáním.

usedám do autobusu a vydávám se na cestu zpět. intenzivní zážitek z krátké návštěvy belgie, skvělé pivo i pravé pralinky si odvážím sebou domu.  

vaše ashaadox

zdroj:

dějiny odívání- ludmila kybalová,  móda – taschen, webové stránky museum of costume and lace, cs.wikipedia.org/wiki/Atomium

presentace výstavy v muzeu kostýmu a krajky v bruselu

[Not a valid template]

ashaadox design & photo

povídání o paní olze

povídání o paní olze

adopce na míru aneb RECYKLACE!

 

projekt

adopce na míru aneb RECYKLACE!

beží od června 2014 a jak jsem slíbila, postupně budu přidávat krátké reporty a povídání o setkáních, která tento projekt provázejí…
ani ve snu jsem nedokázala na samém počátku myšlenky dokouknout, kam až to povede…a o to větší radost z každého příběhu mám a o to více se těším na všechny příběhy, které mě ještě čekají…

jednoho krásného dne, byl to teplý, letní, slunečný den, sedíme s eliškou u dobré kávy a tlacháme spolu  po holčičím způsobu a mezi řečí chcouc se pochlubit se chlubím, kterak jsem započala další ´kousek´ a to ne ledas jaký.
a když mě eli vyslechla, jen tak, usrkávájíc tu skvělou kávy, bez nějakého zvláštního údivu, sdělila mi, že snad její prabáby tkala, šila a kdo ví co ještě všechno tvořila a to v čase doby prvorepublikové.
na to já s údivem nad tím, že už se mi dávno eli nepochlubila a na koho že nenatrefím mezi pura rasa espaňola a tou skvělou kávou, si pěkně za tepla přihřívám ´RECYKLAČNÍ polívčičku´.
a než eli dojela domu, už mi volá zpět, že mě čeká setkání, setkání s paní evou, babičkou eli a dcerou paní olgy v jedné osobě…

jednoho dalšího krásného dne, mám pocit, že od jara ( mi)  svítí jen slunce nad hlavou, přijíždíme k malému domečku, domečku na okraji panelákového sídliště. mezi vrátky mě vítá usměvavá paní eva, babička elišky a dcera paní olgy v jedné osobě,  a pak už to jde ráz na ráz!

valí se na mě jeden poklad za druhým a já se nepřestávám divit, jak krásné věci a v jak skvělém stavu tu na mne čekají….

ale pěkně na začátek, ať to vyprávění má hlavu a patu.

paní olga se svými pravnoučaty, po její levé ruce se usmívá eliška.

paní olga modřická

se narodila 23.12.1913 v kojetíně na hané v rodině univerzitního profesora, archeologa a numismatika phdr. i.l.červinky.
vystudovala uměleckoprůmyslovou školu v brně a po té i státní masarykův ústav, kde absolvovala pedagogická studia. své vzdělání doplnila o muzeologické kurzy v praze.
paní olga tvořila, též tvorbu vyučovala a  posléze pedagogickou činnost vyměnila za odbornou práci v muzeu, kde se specializovala na etnografii a překládala odbornou literaturu z anglického jazyka

paní olga na dobové fotografii 

povídáme si s paní evou o její mamince, dědečkovi, i nelehkých časech  padesátých…před očima  se mi střídají pestrobarevné kousky navržené a utkané rukou paní olgy, kompletní šaty i kusy připravené k finální kompletaci. vše pečlivě utkané z jemné vlny, kterou nebylo v té době tak lehké sehnat a pro kterou se jezdilo daleko k osvědčeným a pro tu dobu i diskrétním zdrojům. jemňoučká angorská vlna a z ní kouzelné  lososově růžové šatečky utkala paní olga pro svou dceru evu. a teď je drží se zalíbením v ruce eliška, její pravnučka a já se už těším až je eli na sebe oblékne na uvedení projektu adopce na míru aneb RECYKLACE!

paní olga v kostýmní parádě, čtvrtá z pravé strany

nemohu uvěřit, že to vše na mne počkalo dlouhatánská léta…. a abych toho neměla snad málo, přináší paní eva krabici plnou pečlivě zpracovaných vzorečků školy háčkování a pletení. neskutečně precizní! každý malý papírek potištěn nebo popsán postupem a doplněn grafickým náčrtem a kousíčkem reálně pleteného nebo háčkovaného vzoru a mnohdy i s kouskem dřevěné jehlice. aby se vzorky snad neošmataly, jsou zasunuty, samozřejmě každý jednotlivě, do svého miniaturního plastikového sáčku…
tolik práce!

 

za čerstva přiveženo

nemusím už snad ani popisovat, jaký poklad mi ´spadl´do klína. nebojte se, vše si prohlédne kdokoli, kdo bude chtít.

další z dobových fotografíí 

oděv dochovaný i zakomponovaný do oděvu nového bude naživo presentován v loretě. a škola pletení a háčkování bude k vidění v rámci několikaměsíční výstavy tamtéž.
a na co se ještě můžete v rámci výstavy těšit? no přeci na originální tkalcovský stav, na kterém paní olga všechnu tu krásu tvořila a na kterém budou vznikat další mé oděvy. k vidění budou další fotografie s krásnými oděvy, originální  utkané látky rukou paní olgy, její skicář s autentickými návrhy, barevnými zkouškami i technologickými a technickými popisy…
to vše jen díky dceři paní olgy, která po desetiletí strážila odkaz své maminky.
ještě jednou mnohokrát děkuji, paní evo!

nezapomeňte, červen 2015 v chlumecké loretě 🙂

toto povídání vzniklo na oslavu paní olgy za laskavého svolení paní evy doležalové, její dcery. veškeré fotografie s paní olgou jsou z rodinného archivu.
v rámci aktivit národní komory módy by měla proběhnout přednáška o celém projektu adopce na míru aneb RECYKLACE!, jejíž součástí bude i přednáška o výtvarnici a etnografce paní olze modřické. nový termín přednášky nebyl doposud stanoven.

 

a maličkatá pozvánka do lorety v červnu 2015 🙂 na fotografiích jany pechlátové je soňa tlučhořová a terezka němcová v oděvu paní olgy modřické…jak nadčasové, nemyslíte? 

ashaadox design & photo

jak jsem opravdu potkala zuzu tajek piešovou

jak jsem opravdu potkala zuzu tajek piešovou

přátelé,

jak jsem už několikrát psala, jízda králů žije dál i v novém projektu adopce na míru aneb RECYKLACE!a pokud stále není někomu jasné, jak pak by mohla jízda králů dál žít a nebo jste jen předchozí počtení nezachytili, tady tedy pár odkazů do předchozích dílů:

o čem je jízda králů
nový projekt a zároveň i pokračování jízdy 

a protože na samém začátku jízdy králů a teď už i adopce na míru aneb RECYKLACE!  stojí folkloristka zuza tajek piešová, je potřeba zmínit i počtění o ní samotné.
abyste pochopili, o čem je dnešní povídání a jak souvisí jízda králů s projektem adopce na míru aneb RECYKLACE, přečtěte si vy, kdo jste ještě nečetli, co je zuza zač.

a kdo jste už četli, podívejte se na pár obrázků z našeho setkání.
stálo to za to!
zuza mi splnila sen obléci původní kroj a navíc mě poslala domů s krabicí veciček pro projekt adopce na míru aneb RECYKLACE!

a já už teď vím, že to zdaleka nebude setkání poslední 🙂
 

vítejte ve fotoreportáží z mé jízdy za zuzou tajek piešovou!

jsme kousek od bratislavy, někdo by řekl, že přímo v bratislavě a sedíme v obývacím pokoji folkloristky jak se patří, zuzi tajek piešové. přijela jsem zuzu pozdravit a také pro poklady, které mi s nadšením jí vlastním, nastřádala do dalšího projektu. zuza vytahuje z krabice kousek za kouskem a se slovy: “neboj se s tím dělat, cokoli budeš chtít”, ukazuje mi ty parádní vecičky. a já nevím, kam dřív s očima! krabice byla plná po okraj! tak třeba kompletní lajblíky (bíle výšivkou zdobené košilky často s bohatě zřasenými límečky). už teď vám mohu slíbit, že jeden určitě bude použit jako součást nově navrženého oděvu. sukně, bohatě zřasená s pestrobarevnou výšivkou – potřebuje trochu opravit, ale už teď je přenádherná a hádejte, kdo ji bude nosit 🙂 spousta krajek a lemů, ručně paličkovaná krajka, modrotisk, výšivkou bohatě zdobené zástěry, ubrousky, a další sukně, tedy budoucí sukně a možná i dokonce šaty – původně spodnička z velmi hrubého plátna, v perfektním stavu…
tak tuhle fotografii musím uvést na pravou míru. jelikož michal celou tu dlouuuhatánskou cestu na slovensko odřídil nejen tam, ale i zpět, mohl si pouze k pálence přičichnout…
ale já jsem koštla a chlupatá teda nebyla ani náhodou! hřála mě skoro až domů do naší chaloupky. ale to není vůbec důležité. 

důležité je, že ačkoli to michalův sen nebyl, zuza mu ho stejně s nadšením splnila a navlékla ho do překrásné krojové košile. i dvoumetrový chlap může vypadat krásně lidově 🙂 
a nazdraví! michal alespoň symbolicky 🙂 
a pak to přišlo, zuza na mě připravila habaďůru :). jenže netušila, že mi tím splnila můj sen. oblékla mě do nádherného kroje z východního slovenska..to byla taková sváteční chvilka…žádné nové hadérky, ale zachovaný původní kroj!
už jen upravit šátek a hotovo!
ej! a ” cetuš zo Šariša” je tu 🙂
a jak se patří, bylo třeba pozdravit i sousedy. vidíte navlékání zbrusu nového čepce s vlastnoručně paličkovanou krajkou sousedky renáty.
nad čím my tady žasneme, je u zuzy a renáty normální.   a to jsem prosím na okraji bratislavy, jen necelé 4 km od sjezdu z dálnice!




bylo teplo jako v pekle. kabátek je dávno dole a ze sukně se mi nechtělo 🙂 zatím co já jsem si užívala  svých 5 minut slávy v nádherném kroji, zuza si takhle chodí naparáděná prostě po doma. a to jste neviděli, jak je ta její sukně, co má na sobě, zespoda parádně vypracovaná a podlepená tuhým papírem! A já jo, mně to Zuza ukázala. Heč! 
ach…přála bych vám držet v ruce ten materiál…takový si do ruky jen tak někdo nevezme, protože jednoduše není. jen na dochovaných krojích. velmi pevný brokát, působící ale na dotek jako tekný přesto pevný papír, naskládaný do neuvěřitelně pravidelných skladů, kterých je nepočítaně. výšivka samozřejmě nemůže chybět. a když se zatočíte, sukně se zvedne až skoro k bokům 🙂 úúúúžasný pocit! tak širokou sukni jsem na sobě jakživa neměla 🙂
a tohle je spodnička z té parádní sukně. pevné sukno v překrásné barvě. samozřejmě v perfektním stavu.

  

tak a to je pro dnešek vše 🙂
krásné letní dny přeje
ashaadox 🙂

 

ashaadox design & photo

adopce na míru aneb RECYKLACE! 2 – trocha historie nikoho nezabije :)

adopce na míru aneb RECYKLACE! 2 – trocha historie nikoho nezabije :)

trocha historie nikoho nezabije

 

trocha historie nikoho nezabije 

přátelé,jsem nesmírně potěšena vašim zájmem o účast v adopci na míru aneb RECYKLACE!hrabejte, pátrejte, objevujte a dejte vědět, co jste ulovili!
těším se na všechny kompletní oděvy i pouhá torza vašich pokladů.nenechte se odradit zdánlivě špatným stavem oděvu, prohlédněte cedulky, visačky, štítky…i kdyby zůstal jen zlomeček oděvu z kvalitního materiálu, nic nemusí být ztraceno.neváhejte volat, psát, posílat fotografie. dáme hlavy dohromady a můžeme být všichni velmi mile překvapeni dalšími nálezy!

objevujte a zapojte se do projektu, který u nás nemá obdoby!

a pro dnešek tu máme další neskutečně unikátní úlovek!

víte, kdo byla hana podolská za první republiky? pokud nevíte, nevadí!
dříve než se o této dámě zlehka rozepíšu, mám pro všechny nadšence adopce na míru a RECYKLACE! zprávu.

máme šaty od hany podolské!

pro mě má tento objev rozměr nejen unikátnosti vzhledem k významu hany podolské nazývané česká coco. ale pojí se k němu i mé krásné vzpomínky na dětství a jednu jinou dámu s velkým D… jednu babičku, která je pro mne symbolem velkého ženství v ´malých´ poměrech …i její příběh bude zpracován v jedné z asambláží.

hana podolská, česká coco

        hana podolská, johana původním jménem, se narodila v roce 1880. pokud se začtete do jejího životopisu, tak si připadáte chvílemi jako v pohádce a jindy zase ve špatném filmu.
        ačkoli by se mohlo zdát, že na její cestě životem nad ní zářila neustále šťastná hvězda, ve skutečnosti tomu tak zdaleka nebylo….

         co je v tuto chvíli důležité, je to, že se vyučila švadlenou a pravděpodobně proto, že byla nejen velmi zručná, ale i podnikavá, postupně se propracovala až k salónu v pražské lucerně.
ještě před tím se však provdala za polského šlechtice viktora podolského, akademického malíře.
         svůj tvůrčí život umě propojila s prvorepublikovými celebritami, které její tvorbu představily v nejvyšších kruzích…její oděvy, róby oblékala nejedna hvězda českého filmu té doby, ale i ženy z nižších kruhů, které byly ochotné dlouho šetřit, aby si takový kouskem mohly do svého šatníku pořídit.
podolská vydávala také módní časopisy (móda a vkus a eva), což byla ve své době u nás nevídaná forma propagace.
svou inspiraci čerpala nejen v praze, také ve vídni a samozřejmě v paříži.

        chcete vidět v akci róby modelového domu hana podolská?  nic není nemožné!
pusťte si film  katakomby s vlastou burianem, ale pro tento případ především s adinou madlovou. oblíbená celebrita hany podolské s exklusivitou předvádění modelů, presentuje tvorbu například i v legendárním filmu kristian s oldřichem novým… 

         spousta zajímavých informací o prvorepublikové pražské módě v podání dalších jmen jako byl oldřich rosenbaum, arnoštka roubíčková či františek bárta je publikována v knize
pražské módní salony 1900-1948, …kniha je bohužel v tuto chvíli beznadějně rozebrána

objevujte a těšte se!

vaše
ashaadox

o projektu adopce na míru aneb RECYKLACE! čtěte v předchozím díle blogu

presentace projektu proběhla 12.6.2015 v loretě v chlumci nad cidlinou

obal zmíněné knihy pražské módní salony 1900-1948

ashaadox design & photo

adopce na míru aneb RECYKLACE!

adopce na míru aneb RECYKLACE!

adopce na míru aneb RECYKLACE!

  

přátelé, jedeme dál!

další projekt byl odstartován! vím naprosto jistě, že pro mě bude stejně vzrušující jako předchozí jízda králů.

zvu vás na dobrodružství jménem ´adopce na míru aneb RECYKLACE´

bude mi nesmírným potěšením spolupracovat s vámi všemi, kdo se chcete podílet přímo či nepřímo, aktivněji či méně aktivněji!

staňte se přímými aktéry další jízdy jménem adopce na míru aneb RECYKLACE!

rozhodla jsem se po té, co jsem si dovolila ´luxus´ nových materiálů a ještě potištěných vlastním dezénem, lehce to ´plýtvání´ vyrovnat.

a tak další kolekce oděvů, která je již nakreslena, technicky zpracována a začínám se střihovými konstrukcemi, bude ušita buď

–  z materiálu použítých v jízde králů
(metráž, která zbyla a po novém roce i z oděvů jízdy králů, které se mezi vás nedostanou. 
přeci je nenechám viset na štendru! :o) )

– a doplněna novými přírodními materiály (bavlna, vlna, trošičku hedvábíčka si asi opět neodpustím :o)  )

– nebo budou použity staré kvalitní meteriály ( jen kvalitní materiály statečně odolávají zubu času)

–  nebo oděvy vzniknou přešitím pozůstatků pokladů, které máte vy a nebo vaši blízcí, známí… vědomě či nevědomě ukryty někde v krabicích, kufrech, skříních na půdách či pod postelí. i torza vintage kousků stojí za námahu!

výsledkem by měly být kompletní modely od hlavy až po paty,
tzn. kabát, sáčko, bundička a pod nimi sukénka, blůzka, kalhoty, šatečky…
a budou samozřejmě i zbrusu nové klobouky a vintage botičky, těšte se ! :o))

 

a v čem spočíva ´adopce na míru´?
  
–  v tom, že pokud máte doma takový poklad a rádi byste jej ZRECYKLOVALI nebo prostě dali dokupy a zařadili opět do svého šatníku a navíc byste k tomu svému pokladu něco parádního a na míru rádi získali.
znamená to, že já váš skvost obhlédnu, stanovým rozsah a cenu úprav, oprav, renovace a budete-li souhlasit a bude-li to vzhledem k rozsahu případných úhon možné,  oděv zrestauruji.
a vy oděv naoplátku zapůjčíte k finální presentaci na focení a módní přehlídku.
navíc, budete-li chtít,  jeden z návrhů, který by váš vintage kousek kompletoval ve finálním modelu, může být vámi adoptován a ušit právě jen pro vás!
– další možností je, že takový oděv, nebo jeho torzo, věnujete na projekt recyklace. pak budepříběh oděvu zpracován v asambláži a fotografii a stane se artefaktem, který bude součástí celé presentace s přednostním právem na věnování právě vám

a jak jsme na tom právě teď?

s obrovskou radostí mohu oznámit, že ještě před samotným startem jsem adoptovala první skvostný kabát, vlněný a poctivý, prostě parádní! HELO, už se těším, jak ho budu kompletovat s dalšími částmi modelu.
VERU, doufám i v tvá úžasná vintage kožená gaťata!
v jedné krabici v jednom slovenském městě se začíná vrstvit kupička pokladů…jak já se ZUZI těším!!
a pak jěště další absolutně čerstvý ´úlovek´!
čeká mě cesta za prvorepublikovou švadlenkou s velkým Š, respektive za jejím odkazem. a z toho  jsem na dnešek skoro nespala :o))
i kdyby to byl jen příběh této dámy a malý střípěček z toho, co po její tvorbě zústalo, už teď je jisté, že se její příběh stane příběhem tohoto projektu. ELI, veliké díky za tuto naději!

na závěr pár slov.
nečekejte vintage kolekci!
čekejte současný oděv doplněný starými kousky a budete překvapeni, jak mladistvý a moderní ´old fashion design´ byl a je!
je to totiž stále o tom stejném, všechno už tu jednou bylo a pokud si budeme vážit odkazů předků, máme na čem stavět!

výsledek snažení bude poprvé představen kde jinde než v úžasné  barokní loretě v chlumci nad cidlinou a součástí bude jak jinak i výstava fotografií ( držte mi palce, pokud vše klapne, budou obrázky unikátní!!!). Tentokrát fotografie doplní autorské asambláže – příběhy oděvů, doplňků, lidí, se kterými se v této kolekci seznámíte…

případné dotazy ráda zodpovím na mém mailu ashaadox@ashaadox.cz nebo na 603 363 592.
pokud si nejste jisti svými vintage ´poklady´, nafoťte zepředu, zezadu a také zevnitř a zadaří-li se i s cedulkami, které na oděvu naleznete, bude to skvělé.

 

vaše ashaadox

P.S.
páni jsou zváni! nebojte, i vás můžeme skvěle zrecyklovat.
(pár ´kousků´ už se sešlo :o)  )

ashaadox design & photo